Onze rustdag - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Cees Maas - WaarBenJij.nu Onze rustdag - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Cees Maas - WaarBenJij.nu

Onze rustdag

Door: ceesenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Cees

13 Februari 2011 | Chili, Puerto Natales

Vrijdagmorgen zijn we vanuit Ushuaia met de bus vertrokken naar Punta Arenas in Chili. Een heel gedoe! Van 7.00 tot 19.00 in de bus. Hoewel, bij de Chileense grens hebben we ruime tijd buiten de bus doorgebracht. De douane hield ons meer dan 2 uur bezig. Waarom? Voor ons onduidelijk. Het schoot maar niet op. Voor iedereen een formulier invullen, paspoortcontrole, alle bagage controleren enz. Maar niemand maakte zich druk. Hoort er bij!! De omgeving was weer erg afwisselend en overal kun je zien dat de natuur hier zijn gang kan gaan.

Punta Arenas (130.000 inwoners) bleek een verrassend mooi stadscentrum te hebben met een duidelijke geschiedenis. Veel mooie oude gebouwen. Erg makkelijk is het overigens dat de inrichting van de openbare ruimte volledig in vierkante blokken is uitgevoerd. Ideaal om je te orienteren en voor de inwoners om je de weg te wijzen.

´s Middags om 15.00 uur zijn we weer in een erg comfortabele bus gestapt en die bracht ons in 3 uur tijd naar Puerto Natales (15.000 inwoners). Ook hier weer eenzelfde straatbeeld. Veel gekleurde, erg sobere huizen. En van hieruit uitzicht op de gletsjers van het Nationale Park Torres del Paine. Dus ook veel toeristen en een voorzieningenniveau dat daar bij hoort.

Vandaag hadden we een dagje rust ingepland, maar van 10.00 tot 15.00 uur zijn we bezig geweest met de voorbereiding van onze 4-daagse trekking in dat nationale park. Morgenvroeg brengt een bus ons over halfverharde wegen in 2 uur naar de ingang van het park. Vandaaruit trekken we van berghut naar berghut en zijn verder van de buitenwereld afgesloten. Bustickets regelen, etenswaren inslaan, overnachting bij terugkomst regelen en nog veel meer. En dat allemaal in het Spaans!(met heel veel dank aan Janneke). Het is allemaal gelukt en op het eind van de middag hadden we zowaar nog tijd voor een wandeling (stevige wind en weer regen) en een lekker bakje koffie. Straks nog ergens wat eten en dan morgen "het grote werk". Niet eerder dan vrijdag kunnen we ons verhaal aan jullie kwijt.

Groetjes Cees en Janneke!

• 14 Februari 2011 - 15:59

Frits Van Der Hagen:

Hoi Cees en Janneke,

Als jullie dit lezen zijn jullie al weer terug van 4 dagen trekking in het nationale park. Het zal zeker 'n hele belevenis zijn geweest met prachtige ervaringen.
    Zet 'm op voor het vervolg van jullie gezamenlijke trektocht en ... blijf op de been.

Groeten van Frits van der Hagen

• 14 Februari 2011 - 18:17

Marie-jose:

leuk om het te lezen nog veel reis en wandel plezier groetjes
    jan en marie-jose

• 14 Februari 2011 - 20:18

Joris:

Kan niet anders dan dat het een mooie en uitdagende trekking gaat worden, ben benieuwd naar de verhalen. Groeten

Cees

Op uitnodiging van Janneke gaan we samen een leuk avontuur tegemoet. Ruim 3 weken trekken we door Argentinië en dan vooral Patagonië. Het wordt vooral actief bezig zijn, veel wandelen, en genieten van de prachtige natuur.In dit dagboek gaan wij een poging doen jullie al tijdens onze trip op de hoogte te houden van onze belevenissen. Of dat gaat lukken?? We weten het niet. Lang niet overal zullen we de kans hebben ons op de digitale snelweg te begeven. Met een stijl en moeilijk begaanbaar pad in een van de nationale parken in Patagonië betreden we toch weer een iets andere wereld dan die van de snelle media als internet, mobiel, twitter en wat al niet meer.! Maar we gaan het proberen. De komende dagen zijn we (Janneke) nog druk bezig met de voorbereidingen.

Actief sinds 25 Jan. 2011