De eerste dagen. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Cees Maas - WaarBenJij.nu De eerste dagen. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Cees Maas - WaarBenJij.nu

De eerste dagen.

Door: ceesenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Cees

08 Februari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Na een lange vlucht zijn we volgens planning maandagochtend in BA aangekomen.Toen jullie allemaal boer zoekt vrouw zaten te kijken, stapten wij in het vliegtuig. Toen jullie allemaal ongeveer naar bed gingen zaten wij nog steeds op dezelfde smalle stoel in het vliegtuig. Maar toen jullie maandagochtend opstonden zaten wij nog steeds in die smalle stoel in hetzelfde vliegtuig. Maandagochtend Nederlandse tijd 12.00 uur konden wij onze benen strekken. Het was dus wel een lange vlucht en we beseften meteen hoeveel kilometers wij deze weken gaan afleggen. Dat zullen er bij elkaar bijna 30.000 zijn!! Met de taxi gingen we naar ons hostel en onderweg hebben we de eerste indrukken van BA opgedaan. Niet echt indrukwekkend. Veel hoge, kolossale, vierkante betonblokken van gebouwen. Maar dat beeld veranderde snel toen we meteen maandagochtend onze eerste stadswandeling hebben gemaakt. Straten met veel groen heel oude bomen, oude monumentale en kleurrijke panden en veel prachtige parken. En..... een kleurrijke bevolking en straatleven. Vandaag hebben we een ander deeltje van de stad verkend. Op de fiets, met gids. Hartstikke leuk en interessant. Een stukje geschiedenis meegekregen, de tango op straat zien dansen, het standbeeld van Evita Peron vastgelegd, haar grafmonument bekeken en nog veel. Zo kun je nog eens wat doen op een dag. BA heeft met de regio erbij 12 miljoen inwoners en een oppervlak van meer dan de helft van Nederland. Dus we zien hier maar een fractie. Morgenochtend vroeg, vertrek 5.00 uur, vliegen we naar Ushuaia. Daar zal het wat frisser zijn dan de 25 graden hier.

• 09 Februari 2011 - 21:43

Hans Vervloed:

Mijn jaloezie begint pas als jullie vertellen dat je na 14 uur mocht uitstappen. Het valt me wel een beetje tegen dat niet tenminste door de helft van BA hebt gefietst. Hebben jullie het plein van de Dwaze Moeders nog gezien (Plaza de Major of zo...)?
    Ik hoor graag hoe het verder loopt. Veel succes en plezier (ook van onze Kaat).
    (de afgelopen dagen was het hier al een beetje lente)

• 10 Februari 2011 - 11:45

Hermine En Walter:

Fijn dat juliie een goede reis hebben gehad en hebben genoten van het korte bezoek aan BA. En nu op naar Patagonia. Veel succes.

• 10 Februari 2011 - 23:39

Annie En Ton:

Leuk dat jullie zo te volgen zijn.
    Geniet van het mooie avontuur.

Cees

Op uitnodiging van Janneke gaan we samen een leuk avontuur tegemoet. Ruim 3 weken trekken we door Argentinië en dan vooral Patagonië. Het wordt vooral actief bezig zijn, veel wandelen, en genieten van de prachtige natuur.In dit dagboek gaan wij een poging doen jullie al tijdens onze trip op de hoogte te houden van onze belevenissen. Of dat gaat lukken?? We weten het niet. Lang niet overal zullen we de kans hebben ons op de digitale snelweg te begeven. Met een stijl en moeilijk begaanbaar pad in een van de nationale parken in Patagonië betreden we toch weer een iets andere wereld dan die van de snelle media als internet, mobiel, twitter en wat al niet meer.! Maar we gaan het proberen. De komende dagen zijn we (Janneke) nog druk bezig met de voorbereidingen.

Actief sinds 25 Jan. 2011