Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Cees Maas - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Cees Maas - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: ceesenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Cees

10 Februari 2011 | Argentinië, Ushuaia

Dinsdagavond voor even afscheid genomen van BA met een heerlijk Argentijns etentje. Het was een warme avond en de terassen waren goed bezet. Woensdag was een heftige dag. Om 4 uur bed uit, 5 uur met de taxi naar het vliegveld en om 6 uur de lucht in. Half 10 op vliegveld Ushuaia en vandaar weer met taxi naar hostel. Hier aan het einde van de wereld was het verassend warm. Veel zon en ook hier boven de 20 graden. Heerlijk. Ons hostel is helemaal van hout, zoals veel gebouwen hier. De daken vaak bedekt met golfplaten en dat alles van allerlei kleuren verf voorzien. Veel toeristen in deze stad van normaal 50.000 inwoners. Niveau van levensstandaard is, behalve de meeste huizen, zeker niet armoedig maar wel betrekkelijk eenvoudig. We hebben een aantal mooie foto´s kunnen maken om een indruk te krijgen. Woendag hebben we meteen een stevige wandeling gemaakt naar een gletsjer, met een prachtig uitzicht over de stad, de bergen en het kanaal van Beagle. In de namiddag hebben we met een echte toeristenboot 6 uur op het kanaal van Beagle gevaren. Daarbij halt gehouden bij enkele eilandjes met zeeleeuwen en pinguins. Ook de meest zuidelijke plaats ter wereld aan de Chileense kant van het kanaal mogen aanschouwen en verder genoten van prachtige uitzichten.

Vandaag zijn we echt de natuur in geweest en hebben in het Nationaal Park Tiera del Fuego (Vuurland) een stevige wandeling van een kilometer of 15 gemaakt. Bij elkaar zijn we daar wel zo´n uurtje of 6 mee bezig geweest. Een aanslag op ons uithoudingsvermogen werd wel beloond met een wisselende flora, prachtige uitzichten over zee en besneeuwde bergtoppen, de stilte en zowaar, een Hollands konijn en een drietal paarden!

We zijn nu weer terug in Ushuaia en gaan zo meteen eten. Morgen om 7 uur vertrek onze bus naar Punta Arenas in Chili.

• 11 Februari 2011 - 08:09

Anke:

Ha Cees en Janneke,

Door jullie verhaal over Ushuaia zie ik het allemaal weer voor me! Gaaf hoor! En what lucky bastards you are met dat mooie weer!! Wist niet dat het daar zo warm kon worden. Hebben jullie al ijs gegeten? Of je nou in warm of koud gebied zit: je moet wel af en toe een heerlijk ijsje pakken daar!

En nu naar Chili: jaloers!! Ben benieuwd hoe jullie Torres del Paine vinden.

Veel plezier!!

• 11 Februari 2011 - 12:00

Hans Vervloed:

Hoi reizigers. Het klinkt allemaal erg vermoeiend dat wandelen en reizen. We zitten allemaal met smart te wachten op de eerste foto's (hoewel de verslagen ook al de moeite waard zijn!).

Nog veel sterkte, maar vooral plezier, toegewenst.

• 11 Februari 2011 - 19:23

Hanneke:

Dag vader en dochter,
    Leuk hoor om op deze manier jullie reisavonturen te kunnen volgen!!
    Geniet ervan samen, nog heel veel plezier!!
    Groetjes, Hanneke

• 12 Februari 2011 - 19:27

Annette En Pieter:

Super leuk om jullie zo te volgen.
    Heel veel "vakantieplezier"vanuit een triest regenachtig Sint-Oedenrode.

Cees

Op uitnodiging van Janneke gaan we samen een leuk avontuur tegemoet. Ruim 3 weken trekken we door Argentinië en dan vooral Patagonië. Het wordt vooral actief bezig zijn, veel wandelen, en genieten van de prachtige natuur.In dit dagboek gaan wij een poging doen jullie al tijdens onze trip op de hoogte te houden van onze belevenissen. Of dat gaat lukken?? We weten het niet. Lang niet overal zullen we de kans hebben ons op de digitale snelweg te begeven. Met een stijl en moeilijk begaanbaar pad in een van de nationale parken in Patagonië betreden we toch weer een iets andere wereld dan die van de snelle media als internet, mobiel, twitter en wat al niet meer.! Maar we gaan het proberen. De komende dagen zijn we (Janneke) nog druk bezig met de voorbereidingen.

Actief sinds 25 Jan. 2011